HABERLER  »  ODAMIZ MAYIS AYI MECLİS TOPLANTISI YAPILDI

ODAMIZ MAYIS AYI MECLİS TOPLANTISI YAPILDI

Turgutlu Ticaret ve Sanayi Odası Mayıs ayı olağan meclis toplantısı pazartesi akşamı Yavuz Semizler Başkanlığında  TUTSO Meclis Toplantı Salonu’nda yapıldı.
Toplantı’ nın açılış konuşmasını yapan Meclis Başkanı Yavuz Semizler ‘Soma İlçemizde bulunan bir kömür ocağında meydana gelen facia nedeni ile yaşadığımız acıyı tarif etmek çok güç, Bu felaket herkesin yüreğine ateş düşürdü. Yüksek rakamlara ulaşan can kayıplarımız ve yaralananlar ülkemizi çok derin bir üzüntüye boğdu. Soma’daki işçilerimiz ve ailelerinin yaşadığı büyük acıyı en derin hislerimizle paylaşıyoruz. Bu noktada söylenecek sözler tükeniyor. Hiçbir şey bir insan canından daha değerli değil. Bütün önceliğimiz bu. Ancak meydana gelen patlama ve sonrasında ortaya çıkan tablo yürek dağlayıcı. Türk iş dünyası adına hayatını kaybeden işçi kardeşlerimize Allah’tan rahmet, yaralılara acil şifalar, ailelerine sabır ve metanet diliyorum.” TOBB Somadaki ailelerimize yardım amacı ile yaralarını bir nebze olsun sarmak için bir yardım kampanyası başlattı Turgutlu Ticaret ve Sanayi Odası olarak bu kampanyaya iştirak etmek istiyoruz. Yönetim Kurulumuz bu hususta 10.000.-TL bir yardım göndermek istiyor, görüş ve onaylarınıza sunuyoruz.
       Bildiğiniz üzere dün Miraç Kandiliydi. Bu vesileyle tüm üyelerimizin ve Halkımızın mübarek miraç kandilini kutluyor, hayırlara vesile olmasını diliyorum.
 Değerli Meclis Üyeleri 22 Mayıs tarihinde TOBB 70 olağan genel kurulu gerçekleşti. Genel Kurul Delegelerimizle genel kurula iştirak ettik. Genel Kurulumuza Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, MHP Genel Başkan Yardımcısı Emin Haluk Ayhan, bakanlar, delegeler ve çok sayıda basın mensubu katıldı. Bu sene Başarının anahtarı birlik teması ile gerçekleşen genel kurulumuzda konuşma yapan Rifat Hisarcıklıoğlu iş dünyasının sorunlarını kürsüden bir kez daha dile getirdi. Yaptığı konuşmasında “ iş dünyamız geleceğe umutla bakıyor. Zaten umut olmadan kalkınma olmaz. Ama ihtiyaç duyulan yapısal reformlar var. Bunlardan ilk 5 öncelikli alan şunlardır;
•          Vergi reformu,•        cari açığı azaltacak sanayi stratejisi, •          istihdamın teşviki, •          girdi maliyetlerinin azaltılması ve •          reel sektörün bankalarla çalışma ortamının iyileştirilmesi.’ dedi.
Gündem maddelerinin oylanmasının ardından, Yönetim Kurulu İzahatlarını Meclis Üyelerine aktarmak için kürsüye gelen Yönetim Kurulu Başkanı Faruk Aydın ; ‘Bu ay Elim bir kaza neticesinde Soma’da meydana gelen maden faciası nedeni ile tüm ülke olarak yas ve acıya boğulduk, 301 kardeşimiz bu kazada şehit oldu bir  çok yaralı kardeşimiz var Allahtan vefat eden merhumlara rahmet, kederli ailelerine başsağlığı diliyor, yaralı kardeşlerimizin bir an önce sağlıklarına kavuşmalarını temenni ediyoruz. Bu kaza bize bir kez daha gösterdi ki İş sağlığı ve iş güvenliği kanunları ihmal edilemez, Kazanın olduğu gün TOBB başkanımız M.Rifat Hisarcıklıoğlu ile beraber Soma’ya giderek incelemelerde bulunduk ve Soma Ticaret ve Sanayi Odamızı ziyaret ettik. Üzüntüyü, kederi ve yaşananları, Onlarla paylaştık. Bu tür elim faciaların ülkemizde tekrar yaşanmamasını temenni ediyoruz. Değerli Üyeler TOBB tarafından yaraların bir nebze olsun sarılması için somada bir yardım kampanyası başlatıldı. Turgutlu Ticaret ve Sanayi Odası olarak kampanyaya destek vereceğiz, Tüm üyelerimizin de kampanyaya destek vermesini ve acılı ailelerimizin yaralarının bir nebze olsun sarılmasını temenni ediyoruz.
Değerli Meclis Üyeleri Temmuz 2013 tarih ve 28698 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak, yürürlüğe giren Hijyen Eğitimi Yönetmeliği gereğince, gıda üretim ve perakende iş yerleri başta olmak üzere, çeşitli sıhhi ve gayrisıhhi iş yerlerinde çalışanlardan istenen portör muayeneleri yerine hijyen eğitiminin verilmesi uygulamasına geçilmiştir. İlgili Yönetmelik gereğince hijyen eğitimlerini iş yerlerinde çalışanların, bizzat çalışıyorlar ise iş yeri sahiplerinin ve işletenlerin yönetmelik yürürlüğe girdikten sonraki bir yıl içerisinde almaları gerekmektedir. İşyerlerine yapılacak denetimler sırasında ‘Hijyen Eğitim Belgesi’ sorulacağından ve belge sahibi olmayan iş yerlerinde işlem yapılacağından, söz konusu eğitimin alınması önem arz etmektedir. Hijyen eğitimine katılım için odamıza müracaatta bulunabilirsiniz.
Değerli Üyeler üyelerimizin gelişen teknolojileri yerinden izlemeleri için düzenlediğimiz Fuar gezilerimize devam ediyoruz, Türkiye’nin en büyük yapı ve inşaat fuarı olan İstanbul 37.Yapı Fuarına  üyelerimiz ile birlikte iştirak ettik, fuarda 5 katılımcı firmamızın bulunması bizlere gurur verdi Yapı endüstrisinde ilçemizin geldiği bu başarılı konumu görmek bizleri sevindirdi. Üyelerimizden gelen talepler doğrultusunda fuar gezilerimize devam edeceğiz.
Değerli üyeler Odamız tarafından Şubat ayında hazırlanarak, Zafer Kalkınma Ajansı’ na sunulan “Enerji Güneştir” projemiz, Ajans’ ın 30.04.2014 tarih ve 2014 – 04 sayılı Yönetim Kurulu Toplantısında kabul edilerek desteklenmeye hak kazanmıştır.    Projemiz dâhilinde Odamız Hizmet Binasının enerji ihtiyacı güneşten elde edilecek, bu sayede hem yüksek teknoloji kullanılacak hem de Ülke ekonomisine katkı sağlanacaktır. Toplam 313.068,00 TL maliyeti olan projenin %50 si Zafer Kalkınma Ajansı tarafından desteklenecektir.
“Enerji Güneştir” projemizin desteklenmeye hak kazanmasından dolayı son derece mutluyuz. Projemiz sayesinde Odamıza orta ve uzun vadede ekonomik katkı sağlayacak aynı zamanda enerji verimliliği ve alternatif enerji kaynakları konusunda bölgemizde farkındalık yaratacak bir projeyi hayata geçirmek için Cuma günü  Ajansımızla destek sözleşmesi imzalayacağız. Bir diğer sevindirici gelişme , Rekabetçi Kobi Mali Destek Programında  Odamız üyesi 2 firma asil, 1 firmamız ise yedek listede projeleri kabul edildi. Asil listede yer alan Ege Redüktör Makina San. ve Tic. Ltd. Şti. ile Yakamoz Sirke Fermantasyon Ürünleri Gıda Taşımacılık San. ve Tic. Ltd. Şti. ve yedek listede yer alan Azim-Tav Makine Hayvancılık Gıda İnşaat Nakliye San. ve Tic. Ltd. Şirketlerini de tebrik ediyor proje sonuçlarının ilçemiz ve kendileri için hayırlara vesile olmasını temenni ediyorum.  Turgutlu Ticaret ve Sanayi Odası olarak İlçemizde oluşan proje kültürünün daha yaygın hale gelmesi için çalışmaya devam edeceğiz; Bölgemizin kalkınmasında en önemli aktörlerden biri olan Zafer Kalkınma Ajansı ve yetkililerine ayrıca teşekkür ediyoruz.
Değerli Üyeler Ağustos ayı içerisinde Karadeniz’e iş ve inceleme gezisi yapmak için bir gezi programı oluşturduk 05-09 Ağustos tarihleri arasında düzenlenecek gezi Trabzon’dan başlayıp Samsun güzergâhında gerçekleşecek. gezimizde gideceğimiz şehirlerde tarihi ve turistik alanları gezeceğiz odalarımız ile temas kurup fabrika ziyaretlerinde bulunacağız ve işbirliği imkanları yakalamaya çalışacağız. Bu hususta oda genel sekreterliğimiz sizlerle temas kurarak detay bilgileri sunacaklar ve sizlerden gelen taleplere bağlı olarak geziyi gerçekleştireceğiz.’ dedi.
Yönetim Kurulu Başkanı Faruk Aydın’ın Meclis üyelerine hitabının ardından, Meclis Başkanı Yavuz Semizler toplantıya katılan tüm Meclis üyelerine teşekkür ederek toplantıya son verdi.